Kirby and the Rainbow Paintbrush review!

IMG-20150509-WA0000_20150802155453836
Ja het is tijd voor dat roze bolletje om te vliegen, rollen en de wereld te redden! Ik heb nog nooit eerder een Kirby spel helemaal gespeeld, wel een aantal levels ervan omdat het in NES remix voorkwam. (ook een super awesome spel….) Anyway dit keer is Kirby gemaakt van klei net als de hele wereld om Kirby heen. Natuurlijk is er een vijand die alle kleuren uit de mooie wereld steelt en is Kirby degene die deze vijand terug gaat pakken. En wow, wauw, wat een magisch kleurrijk avontuur is dat. Lees maar snel verder.

Ik ben toch altijd weer zo happy dat tegenwoordig alle graphics zo mooi zijn. Ze kunnen het gewoon écht. Een wereld zo er laten uitzien alsof ie van klei is. Het is dan ook in het begin vooral moeilijk om niet teveel te heen en weren tussen de gamepad en het tv scherm. Je speelt namelijk op de gamepad alleen op het tv scherm zie je de mooiste versie. Daarom zó leuk om samen om en om de levels te spelen. Het ene moment rol je met Kirby de klei levels door en het andere moment kun je je ogen de kost geven op het scherm. Alsof nu Nintendo het zo bedacht heeft dat degene die meekijkt ook een fantastische game ervaring heeft.

Maar goed. Veel lof al in de eerste alinea dus. Ik zal je eens meenemen in wat je precies doet en wat er gebeurt.

Je speelt met je pennetje op de gamepad. Met je pennetje heb je je Rainbow Paintbrush in je handen. Wanneer je op het scherm tekent, teken je dus een regenboog kleurig touw en Kirby blijft daaraan plakken. Je kunt ook op Kirby tikken om naar voren te gaan, maar richting aangeven welke kant, dat is het beste met de brush. Ik zal het laten zien.

Na een aantal seconden verdwijnt het touw weer dus wel zorgen dat je er snel overheen gaat. Ook heb je maar een beperkt stuk touw, goed nadenken dus voordat ie op is en Kirby opeens naar beneden valt. De richting waarop je tekent maakt ook veel uit, dat is de kant waarop Kirby gaat. Het klinkt logisch maar is toch best lastig in de praktijk.

Op de afbeelding zie je ook dat Kirby is getransformeerd tot een tank! Zo af en toe veranderd Kirby van vorm voor een speciaal level. Als Tank-Kirby kun je bijvoorbeeld schieten naar incoming objects zoals vogels of andere obstakels. Deze levels zijn vaak erg snel maar daarom ook super grappig. Kirby heeft nog meer transformaties maar het is echt leuk om die lekker zelf te ontdekken.

In alle levels zijn er ook schatkistjes te vinden die de levels wat moeilijker maken. In de schatkistjes zitten beeldjes voor de verzameling. Ik ben zelf nooit zo hard-core met verzamelen als ik er iets als beeldjes voor krijg. Ik doe mijn best om alles te verzamelen maar al heb ik het niet, so what?! Wanneer ik er nieuwe outfits of extra levels mee vrij speel ben ik echter unstoppable !

Conclusie :

Ja, ik schrijf een review en moet dan ook kritisch zijn. Hoewel Kirby mij meenam in een magisch avontuur was het wel vrij makkelijk. De items maakten het moeilijker en er waren ook een aantal momenten dat mijn vriend en ik heel moeilijk een eindbaas konden verslaan, maar toch, eerlijk is eerlijk. We waren er vrij snel doorheen. Toch is het een aanrader in mijn ogen. Alleen al omdat het een onwijs leuk en mooi avontuur is met Kirby. En soms is het ook gewoon lekker om iets te hebben wat niet zo verdraaid moeilijk is, maar gewoon lekker wegspeelt. Daarnaast heb je ook nog een challenge mode met leuke uitdagingen en is er ook nog een multiplayer mode. Genoeg speelplezier nadat je het verhaal uit hebt dus.

————– Now playing

Ik ben nu Yoshi’s Woolly World aan het spelen, weer een land volledig van ander materiaal, dit keer is het wol! Tot nu toe is het spel verrassend, schattig, uitdagend en ontzettend mooi gemaakt. Ik denk ook dat vanwege dit spel Kirby een iets lager cijfer heeft gekregen, als ik deze niet had gekend had ik Kirby wel een 8 gegeven. Kun je nagaan hoe awesome Yoshi’s Woolly World nu al is… Binnenkort meer!

– Joan le Grande

3 thoughts on “Kirby and the Rainbow Paintbrush review!”